پایان نامه

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پایان نامه

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پایان نامه حقوق با محوریت مالکیت فکری


پایان نامه حقوق با محوریت مالکیت فکری

در پایان نامه حقوق با موضوع مالکیت فکری گفته می شود که امروزه بسیاری از فعالیتهای تجاری و اقتصادی محدود به بازار داخلی کشورها نیستند بلکه با عبور از مرزهای سرزمینی، بازارهای منطقه ای، فرامنطقه‌ای و جهانی را درنوردیده‌اند. بر اساس این پایان نامه، مالکیتهای فکری نیز با وجود ماهیت سرزمینی خود به دلیل ارزش تجاری منحصر به فردشان، محور عمده فعالیتهای اقتصادی پرسود شده و در میان متقاضیان بین‌المللی خود داد و ستد می‌شوند.

 

مساله مالکیت فکری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تا حدی اهمیت دارد که در بسیاری از موارد، نقض حقوق مربوط به آنها با مجازات و طرح دعاوی قضایی در مراجع حقوقی مواجه می‌شود. این در حالی است که بر اساس پایان نامه حقوق، علیرغم تلاشهای بسیاری که در داخل کشور به منظور به رسمیت شناختن حقوق مالکیت فکری صورت گرفته، کماکان چالشهای متعددی در زمینه این حوزه حقوقی وجود دارد و از این رو صاحبان حقوق مالکیت فکری نمی‌توانند به طور قطعی نسبت به اعاده حقوق خود در این زمینه اطمینان داشته باشند.

مالکیت فکری در عرصه بین‌المللی شامل دو بعد اصلی مالکیت فکری معنوی و مادی است. در  پایان نامه حقوق، یکی از مهمترین و شناخته شده ترین انواع مالکیت فکری، حق تکثیر یا همان کپی‌رایت است که به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین مفاهیم حقوقی در سالهای اخیر تبدیل شده است. به طور کلی، در این پایان نامه گفته  می‌شود که کپی‌رایت به عنوان یکی از محورهای اصلی حقوق فردی در  بسیاری از کشورهای جهان شناخته می‌شود و نقض آن، به ویژه در خصوص آثار ادبی و هنری خسارات سنگینی را برای عامل خاطی در پی دارد. در این پایان نامه، مجازات و جرایم مترتب بر عامل ناقض حقوق مالکیت فکری و همچنین راهکارهای جلوگیری از این تخلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انجام پایان نامه حقوق

سفارش پایان نامه حقوق

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.