پایان نامه

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پایان نامه

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پروپوزال چیست؟

پروپوزال چیست؟

تهیه پروپوزال به عنوان اولین گام در آغاز نگارش یک مطالعه تحقیقاتی و دانشگاهی شناخته می‌شود که چارچوب کلی تحقیق و جزئیات مختصری از روند انجام آنرا گزارش می‌دهد. به طور کلی، هر پروپوزال، فارغ از زمینه علمی خاص مربوطه آن، شامل بخشهای مختلفی از جمله بیان مساله، اهمیت و ضرورت تحقیق، نوآوری تحقیق، فرضیات، سوالات، اهداف تحقیق و همچنین شرح مختصری از روش انجام تحقیق است. البته این اجزا لزوما در تمامی پروپوزالها وجود ندارند و عموما هر یک از مراکز آموزشی و دانشگاهی، فرمت خاص خود برای تدوین آن را ارائه می‌دهند.

 

 

یکی از مسائلی که در این زمینه از اهمیت اساسی برخوردار است، توجه به ارائه اطلاعات دقیق و پرهیز از ارائه اطلاعاتی است که احتمال می‌رود در آینده تغییراتی در خصوص آنها اعمال شود. به عنوان مثال، شرح روش تحقیق باید تنها محدود به ارائه اطلاعات دقیق و قطعی باشد، تا در صورت لزوم، انجام تغییرات در آینده بنا به صلاحدید اساتید و یا بسته به شرایط خاص تحقیق مربوطه امکان‌پذیر باشد.

علاوه بر موارد فوق، باید توجه داشت که عموما پروپوزال توسط اساتید ممتحن در جلسه دفاع از پایان‌نامه به عنوان یک سند بااهمیت و دارای اعتبار تلقی می‌شود و از اینرو بعضا مشکلات جدی در خصوص عدم تطابق محتوایپروپوزال با گزارش نهایی پایان‌نامه برای دانشجویان ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از مسائل مهم در تدوین پروپوزال، ، نگارش سوابق و پیشینه مطالعاتی تحقیق مربوطه است که جهتگیری تحقیق با توجه به تحقیقات قبلی در خصوص موضوع مربوطه را تعیین می‌کند. در این خصوص، استفاده از منابع معتبر با تعداد ارجاعات بالا در سایتهای معتبر علمی همچون موتور جستجوی گوگل‌اسکالِر می‌تواند ارزش و اعتبار پروپوزال را دوچندان کند.

سفارش پایان نامه

انجام پایان نامه

پایان نامه حقوق با محوریت مالکیت فکری


پایان نامه حقوق با محوریت مالکیت فکری

در پایان نامه حقوق با موضوع مالکیت فکری گفته می شود که امروزه بسیاری از فعالیتهای تجاری و اقتصادی محدود به بازار داخلی کشورها نیستند بلکه با عبور از مرزهای سرزمینی، بازارهای منطقه ای، فرامنطقه‌ای و جهانی را درنوردیده‌اند. بر اساس این پایان نامه، مالکیتهای فکری نیز با وجود ماهیت سرزمینی خود به دلیل ارزش تجاری منحصر به فردشان، محور عمده فعالیتهای اقتصادی پرسود شده و در میان متقاضیان بین‌المللی خود داد و ستد می‌شوند.

 

مساله مالکیت فکری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تا حدی اهمیت دارد که در بسیاری از موارد، نقض حقوق مربوط به آنها با مجازات و طرح دعاوی قضایی در مراجع حقوقی مواجه می‌شود. این در حالی است که بر اساس پایان نامه حقوق، علیرغم تلاشهای بسیاری که در داخل کشور به منظور به رسمیت شناختن حقوق مالکیت فکری صورت گرفته، کماکان چالشهای متعددی در زمینه این حوزه حقوقی وجود دارد و از این رو صاحبان حقوق مالکیت فکری نمی‌توانند به طور قطعی نسبت به اعاده حقوق خود در این زمینه اطمینان داشته باشند.

مالکیت فکری در عرصه بین‌المللی شامل دو بعد اصلی مالکیت فکری معنوی و مادی است. در  پایان نامه حقوق، یکی از مهمترین و شناخته شده ترین انواع مالکیت فکری، حق تکثیر یا همان کپی‌رایت است که به عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین مفاهیم حقوقی در سالهای اخیر تبدیل شده است. به طور کلی، در این پایان نامه گفته  می‌شود که کپی‌رایت به عنوان یکی از محورهای اصلی حقوق فردی در  بسیاری از کشورهای جهان شناخته می‌شود و نقض آن، به ویژه در خصوص آثار ادبی و هنری خسارات سنگینی را برای عامل خاطی در پی دارد. در این پایان نامه، مجازات و جرایم مترتب بر عامل ناقض حقوق مالکیت فکری و همچنین راهکارهای جلوگیری از این تخلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انجام پایان نامه حقوق

سفارش پایان نامه حقوق