مدیریت زنجیره تامین، (به انگلیسی: Supply Chain Management) عبارتست از فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تامین در بهینهترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تامین دربرگیرنده تمامی جابجاییها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف میباشد.
مدیریت زنجیره تامین یک رویکرد یکپارچه سازی برای برنامه ریزی و کنترل مواد و اطلاعات میباشد که از تامین کنندگان تا مشتریان جریان دارد همانگونه که در وظایف مختلف در یک سازمان جریان دارد. مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی با تمرکز بر مدیریت عملیات را با آنالیز ارتباطات در سازمانهای صنعتی ارتباط میدهد. این رشته در طی سالهای اخیر دارای اهمیت فراوانی شده است.
مدیریت دانش، رویکرد کلیدی در حل مشکلات تجاری نظیر رقابت پذیری، کاهش سهم بازار، پارادوکس بهره وری، اطلاعات اضافی و نیاز برای خلاقیت در مواجهه با شرکت های متعدد است. منطق نیاز به مدیریت دانش، بر پایۀ تغییرات عمده در محیط تجاری است. بنابراین آشنایی با تعاریف و مفاهیم این اصطلاح امری ضروری است. در این مقاله ضمن تعریف عباراتی همچون داده ها، اطلاعات و دانش، تعاریف و مفاهیم پایهای مدیریت دانش مورد اشاره قرار می گیرد.
از هنگامی که حاکمیت سلیقه مصرف کنندگان کالاهای تجارتی به بخش خدمات بازرگانی نیز سرایت کرد، بیمه نیز که یکی ازخدمات مالی بازرگانی است، تحت تاثیراین رفتار قرار گرفت. دفاتر مرکزی شرکتهای سنتی توجه و سیاست خود را به سیستمهای سنتی توزیع و تهاجم به بازارها معطوف کردهاند. این «ویروس تجارتی» که « بازاریابی» نامیده میشود اجتناب ناپذیر و مسری است و به سادگی برای تسلط و شکستن مقاومتها به وجود آمده و به راحتی در بازار انعطاف پذیر میشود. هــیچ کس نمیتواند ادعا کند که تحت تاثیر آن قرار ندارد. گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد میکند؛ آلوده کننده میشود، ولی در اغلب موارد، کمکی موثرو راهگشا است. علاوه برهمه موارد فوق، حتی میتوان گفت که بدون آن نمیتوان فعالیت اقتصادی کرد.
پیشنهاد ویژه !!!
ISI و ISC
از ششصد هزار تومان
تماس با ما 02188783682
http://editexperts.ir/
نگارش پروپوزال
نگارش پروپوزال حرفه ای فقط با دویست و پنجاه هزار تومان
به مدت محدود!!
تماس با ما 02188783682